So you think you can dance- Canada- saison 2

Venez discuter ici des participants ainsi que tout ce qui entoure cette émission!
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

CTV announces second season of 'So You Think You Can Dance Canada'
Updated Fri. Feb. 13 2009 4:08 PM ET

CTV

Get ready to dance again Canada! As the cross-country tour pulls into Toronto's Air Canada Centre today, CTV announces that smash-hit series So You Think You Can Dance Canada has been green lit for a second heart-racing season.

Last season, approximately 2,500 hopefuls busted a move for the judges during the first-ever audition tour, ultimately crowning Montreal's Nico Archambault as Canada's first-ever, favourite dancer. This year, CTV and Danse TV Productions are warming up for another cross-country search for the next Canada's Favourite Dancer (audition details to be announced soon).

So You Think You Can Dance Canada is based on 19 Entertainment and dick clark productions' popular international format So You Think You Can Dance Canada from a uniquely Canadian perspective.

"The success of the first season of So You Think You Can Dance Canada has inspired a whole new group of dancers across the country," said Susanne Boyce, President, Creative, Content and Channels, CTV Inc.

"With the talent Canada has to offer, the second season is sure to be even more show-stopping than the first."

This past fall, the first season of So You Think You Can Dance Canada broke ratings records with an average of 1.4 million viewers tuning in each week on CTV, quickly making it Canada's #1 new fall program with total viewers and the key demos A18-34, and A18-49.

The home-grown hit consistently won its timeslot nationally and in Canada's major urban centers, placing the series in the Top 20 list of the most-watched programs in Canada*. The series boasted a highly-coveted female audience (66% of total audience) and nearly a third of its viewers were from the key A18-34 age group. So You Think You Can Dance Canada was also the #1 program on MuchMusic for total viewers and P12-34 during its broadcast season.

When Quebec dancer Nico Archambault was named Canada's first ever Favourite Dancer at the end of the first season, the audience peaked at 1.9 million viewers.

"The opportunity to work with such talented dancers and choreographers was a great privilege," said Archambault.

"I'm definitely a better dancer for it."

Today's announcement comes at the half way point of the successful first-ever So You Think You Can Dance Canada 15-city tour. Playing at Canada's premiere concert venues across the country, the tour has already strutted its stuff across stages in; Vancouver, Kelowna, Edmonton, Calgary, Saskatoon, Regina, Winnipeg and Sudbury.

Cities still waiting to get their So You Think You Can Dance Canada tour groove on are; Toronto, Montreal, Ottawa, Hamilton, London and the final tour stop will be Kingston on February 21.

The tour features Canada's Top 10 dancers from the competition and some of the hottest performances from throughout the show's first broadcast season.

source:
http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/s ... 08&no_ads=" onclick="window.open(this.href);return false;
Dernière modification par xilef le ven. févr. 13, 2009 5:58 pm, modifié 1 fois.
Avatar de l’utilisateur
bizou37
Seigneur de la Causerie
Messages : 8995
Inscription : lun. mars 08, 2004 1:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par bizou37 »

chu tellement contente :clap: :clap:
merci xilef ;)

j'ai vu l'annonce avec Nico :love:
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

So You Think You Can Dance Canada auditions to begin in Vancouver
By Craig Takeuchi

It's time to put on those dancing shoes once again, fellow Canadians.

The season two auditions for So You Think You Can Dance Canada will kick off in Vancouver on Saturday, April 4 at the Centre for Performing Arts (777 Homer Street).

Four other auditions will be held in Edmonton, Alberta (April 7); Saint John, New Brunswick (April 21); Toronto, Ontario (May 18); and Montréal, Quebec (May 26). Edmonton and Saint John are new locations this year.

Leah Miller will return as host for the filming of the second season, which will also feature ballroom champion Jean Marc Genereux, dancer Tré Armstrong, choregrapher Blake McGrath, and hip-hopper Luther Brown.

Registration begins at 8 a.m. in each city. The locations and dates, however, are subject to change.

source:
http://www.straight.com/article-206345/ ... -vancouver" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA Season 2 Audition Details Announced
Posted on Monday, March 16, 2009 - 10:11 AM
CTV

The wait is over: it's time to get up and dance Canada! CTV announced today the details for the SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA Season 2 cross-country audition tour, beginning April 4 in Vancouver. The five-city tour also makes stops in Edmonton, AB (April 7) and Saint John, NB (April 21) for the first time, as well as Toronto, ON (May 18) and Montréal, QC (May 26). More than 2,500 hopefuls auditioned for the heart-pounding inaugural season of the smash-hit series, which proved not only that Canadians can dance, but that Canada has some of the best dancers in the world. Who will be the next dancer to make Jean Marc Genereux's VID (Very Important Dancer) list? Only those who break it down for the judges will have a chance to make the list, and become Canada's next Favourite Dancer, taking home the $100,000 prize.

CTV also confirmed today that the charismatic cast from Season 1 will return, including host Leah Miller. SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA's esteemed panel of Canadian experts include Canada's international ballroom champion Jean Marc Genereux and Canadian dancer extraordinaire Tré Armstrong. Also returning as guest judges are edgy choreographer Blake McGrath and hip-hop guru Luther Brown.

"I was blown away by the talent that came out to the first audition tour and am really excited to be a part of the search for Canada's next favourite dancer!" said Host Leah Miller.

The SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA Season 2 cross-country auditions are open to all Canadians who, as of April 1, 2009, are of the age of majority in the province/territory in which they reside, and are no older than 30 years of age. Registration begins at 8 a.m. in each city. For up-to-date information, visit the series' official website, dance.ctv.ca.

Auditions will be held at the locations and on the dates listed below (subject to change):

Vancouver, BC
Saturday, April 4
Centre for Performing Arts
777 Homer Street

Edmonton, AB
Tuesday, April 7
Winspear Centre
4 Sir Winston Churchill Square
Corner of 99th Street & 102nd Avenue

Saint John, NB
Tuesday, April 21
Imperial Theatre
24 King Square South

Toronto, ON
Monday, May 18
Metro Toronto Convention Centre
John Bassett Theatre
255 Front St. W., Toronto

Montréal, QC
Tuesday, May 26
Théâtre St-Denis,
1594 St-Denis Street


source:
http://www.channelcanada.com/Article2729.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar de l’utilisateur
bizou37
Seigneur de la Causerie
Messages : 8995
Inscription : lun. mars 08, 2004 1:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par bizou37 »

ce sont les mêmes juges, superrrrrrrrr :love:

je ne vois pas la date que ça commence, j'imagine que c'est Septembre????????
Avatar de l’utilisateur
Ninty
Seigneur de la Causerie
Messages : 6113
Inscription : sam. avr. 10, 2004 12:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par Ninty »

CTV font jouer la version US pendant l'été donc j'imagine que ca va jouer à l'automne.

J'ai déjà hâte!
Avatar de l’utilisateur
bizou37
Seigneur de la Causerie
Messages : 8995
Inscription : lun. mars 08, 2004 1:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par bizou37 »

Ninty a écrit : CTV font jouer la version US pendant l'été donc j'imagine que ca va jouer à l'automne.

J'ai déjà hâte!
l'an passée, c'etait en Septembre après Canadian idol.
mais là pas de CI :/
mais vu les dates des auditions, ça m'etonnerait bien gros que ça soit avant septembre......merdeeeeeeee, j'ai déjà trop hâte :love:
Avatar de l’utilisateur
bizou37
Seigneur de la Causerie
Messages : 8995
Inscription : lun. mars 08, 2004 1:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par bizou37 »

Ninty a écrit : CTV font jouer la version US pendant l'été donc j'imagine que ca va jouer à l'automne.

J'ai déjà hâte!
et moi, j'attend de le voir à TVA :lol:
c'est longggggggggggggggggggggggggg, j'suis encore au top 10 :gla:
Dernière modification par bizou37 le lun. mars 23, 2009 9:21 pm, modifié 1 fois.
Avatar de l’utilisateur
Ninty
Seigneur de la Causerie
Messages : 6113
Inscription : sam. avr. 10, 2004 12:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par Ninty »

Tu devrais faire comme nous, et suivre ça live cet été. ;) C'est comme AI, c'est bien d'être bon en anglais mais pas primordial.
Avatar de l’utilisateur
bizou37
Seigneur de la Causerie
Messages : 8995
Inscription : lun. mars 08, 2004 1:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par bizou37 »

Ninty a écrit : Tu devrais faire comme nous, et suivre ça live cet été. ;) C'est comme AI, c'est bien d'être bon en anglais mais pas primordial.
j'y avais penser mais pas certaine de pouvoir cette été :/
enfin, on verra :D
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

RAPPEL:



Montréal, Que.
Tuesday, May 26
Théâtre St-Denis,
1594 St-Denis St.
Avatar de l’utilisateur
titechenne
Stagiaire
Messages : 41
Inscription : mer. avr. 01, 2009 2:29 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par titechenne »

Cool! Je suis vraiment contente, j'ai adoré la première édition!
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

Quelqu'un du Domaine ira aux auditions?
Avatar de l’utilisateur
Mikaela
Immortel du Domaine
Messages : 19194
Inscription : mar. nov. 30, 2004 1:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par Mikaela »

j'ai hâte de voir ca :) merci de l'info
Océannes 20-5-2006, Sofianne 26-5-2008
Maélie 12-8-2010, Coralie 21-07-2013
Avatar de l’utilisateur
Melsy4
Immortel du Domaine
Messages : 24788
Inscription : lun. août 25, 2003 12:00 am

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par Melsy4 »

Je connais quelques personnes qui iront aux auditions le 26 mai!
Je croise mes doigts pour eux!
Image
titeju
Stagiaire
Messages : 42
Inscription : jeu. mai 07, 2009 7:33 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par titeju »

Est-ce que l'édition canadienne va passer en meme temps que la saison 6 américaine ??
quelqu'un connait les dates des deux shows ?? merci !!
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

Les auditions de So You Think You Can Dance Canada
Laissez-moi danser…

Maxime Charbonneau / 7Jours 2009-05-26


Image
Crédits : Fred Auclair Crédits : Fred Auclair

Déjà, à six heures du matin, les abords du Théâtre St-Denis grouillaient de jeunes danseurs en herbe venus tenter leur chance aux auditions de la populaire émission So You Think You Can Dance Canada. Ces candidats devaient avoir toute la journée à eux, car elle ne faisait que commencer!

D’abord, le périple des auditions commence avec le premier tour. Le candidat effectue une chorégraphie devant les producteurs et quelques membres du conseil de direction du réseau CTV. Ensuite, s’il passe à la deuxième étape, il doit revenir le lendemain afin de danser devant les juges officiels de l’émission, donc évidemment devant le très populaire Jean-Marc Généreux. Plusieurs caméras capteront cette deuxième prestation, dont certains moments seront présentés à CTV, l’automne prochain. Après le deuxième tour, la suite de l’aventure se passe principalement du côté de Toronto.

Jean-Marc Généreux: un grand frère pour la journée

Même s’il n’est présent qu’au deuxième tour, Jean-Marc Généreux ne pouvait faire autrement que de venir au Théâtre St-Denis en cette première journée d’auditions afin d’encourager la relève. «J’espère qu’aux yeux des candidats, je suis comme un grand frère, parfois sévère, mais qui les aime tous. Ici, je me sens chez moi, entouré de ma famille adoptive. Le temps d’une journée, tous ces jeunes deviennent des cousins, des cousines. Mon but est de les protéger, de les guider vers une carrière de rêve.»

Naturellement, pour le danseur et chorégraphe québécois de réputation internationale, les auditions montréalaises sont très importantes. «Nous sommes à Montréal aujourd’hui et j’espère que les Québécois sauteront sur l’occasion pour venir nous voir. Ce qui est extraordinaire, c’est qu’ici au Québec, nous avons beaucoup de liberté d’expression. C’est pour cette raison que nous avons des danseurs vraiment spéciaux. Ils ne sont pas pris entre quatre murs, et ils peuvent laisser libre cours à leur imagination; c’est exactement ça qu’il faut montrer aux producteurs.»

Plusieurs styles, un seul but commun

Dans le hall du Théâtre St-Denis, les candidats étaient tous très concentrés, recroquevillés dans leurs bullesX, afin de faire éclater cette dernièreX, uniquement devant les juges. 7jours.ca a tout de même profité de l’occasion pour en déranger quelques-uns.

Pour Charles-Olivier Forget, de Saint-Jérôme, adepte de popping freestyle, cette audition représente son plus gros défi de l’année. «J’ai travaillé très fort toute l’année, uniquement pour venir ici. Au Canada, ce concours est le seul à nous offrir une chance de percer dans le monde de la danse. L’année dernière, j’étais parmi les cinquante finalistes qui se sont rendus à Toronto, et cette année, je compte bien faire partie de l’aventure. »

Roxane St-Cyr, qui a étudié en ballet classique, est descendue de Gatineau pour les auditions. «C’est une belle expérience à vivre, quoique très énervante. On apprend d’autres styles de danse, et on découvre également à quel point le Québec regorge de talent.»

source:
http://7jours.canoe.ca/tele/nouvelles/2 ... 51-7j.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

Montreal dancers think they can dance!

Updated Tue. May. 26 2009 9:10 PM ET

Lindsay Zier-Vogel, CTV.ca

Montreal is the very last stop on So You Think You Can Dance Canada's Season 2 audition tour and it's impossible not to search the line that wraps around the Théâtre St-Denis, for the next Nico. Or Vincent, or Dario or Francis or Danny...

Oh wait, there's Danny.

"It's fun to be back in line because I get to have all of the excitement without the stress," Danny says. "And I can't wait to get inside to see the crew -- they're my dance family!"

He's not auditioning, of course, but accompanying his dance partner, Montreal-native, Camille Norton.

"It was amazing of her to audition with me last year so I'm happy to be here for her," Danny explains, knowing how important support is in the dance world.

Even though the judges were more than impressed with Norton's performance in Montreal last year, she wasn't old enough. This year though, she's 18 and hoping to win a Boarding Pass to Toronto.

Twin support

Montreal's Dailey sisters know all about the importance of support -- these 21-year-old twins have been dancing together since they were three years old. "That's a lot of years," Jenny Dailey says smiling.

"I think it's pretty awesome to have someone dancing with me for so long. We go through everything together, so when we have shows and auditions like this one, I don't have to be stressed out alone."

Her sister Jayme Rae chimes in: "We encourage one another and can be really honest with each other."

But being honest isn't always easy and both sisters agree that in the past, it's been difficult to take each other's criticism. "People compare us a lot and there used to be a real competitive edge to it all, but it's not really there anymore," Jayme Rae says.

Because they often dance in the basement dance studio their father built for them, they're both comfortable freestyling and performing their lyrical routines in front of others, something they believe will give them an advantage throughout the audition process.

They've discussed what it will be like if one of them goes through and the other doesn't make it. "That's life," Jenny shrugs.

"It'd be a tough situation, but we're both hoping to go through," Jayme Rae says.

"We have to stay positive and whatever happens happens," Jenny adds. "We'll support each other either way, even if it is difficult."

And whether or not they make it through, you can be assured that they'll head over to their favourite diner, where, in true Montreal fashion, the Dailey sisters like to order the smoked meat poutine!

First in line: A trio of friends

Where the Dailey sisters have each other, the first three dancers in line prove that support doesn't have to be genetic.

Montreal's Johnny Samedi, 25, Charles Olivier, 20, from Saint-Jérôme, Que., and Jordan Ravel, 19, from Val-David, Que., are best friends and are ready to stick together through the roller coaster audition process.

Samedi calls himself "the ultimate underdog," having started his training as a popper and break dancer just nine months ago. He auditioned for Season 1 in Montreal, but the judges didn't think he had enough technique. "I started taking lessons right away," Samedi says.

"I know there are a lot of good dancers, but I'm confident in myself. It's going to be pretty easy," he smiles assuredly.

Olivier made it further than Samedi last year, getting cut just before the contemporary round during Finals week. "As a popper, I learned it was important for me to learn how to pick up choreography," he says.

"When I was in Toronto, at the Finals, I practiced with Miles -- if he can do it, I can do it!"

Ravel, the third of their trio, hasn't ever auditioned for the show.

"He can do everything," Olivier enthuses and it turns out that this hip-hopper also takes ballet and modern dance classes.

"If you can dance ballet, you can do anything!" Ravel grins. "It's so difficult!"

Montreal natives

Though there are quite a few Torontonians in the crowd, the line up is chock full of Montrealers. Melissa Charlot, 23, is part of a Montreal-based all-female hip-hop group, Aftermath and she thinks this will be her lucky year.

"I'm going to just be myself and make people laugh and entertain them and show them how much I love dance," she says of her audition plan.

Having started ballet at the age of five, Charlot left dance for figure skating, but eventually came back to it. "I just realized that I never want to quit dance. It's the best way to get your emotions out, get to know people and have them get to know you," she says.

Fellow Montreal-native, Audrey Thibodeau is just as passionate about the art form. She's not only a choreographer, but also dances with one of Montreal's most celebrated contemporary dance companies, O Vertigo.

Though she's toured Canada and Europe, with upcoming performances in Tokyo and Mexico, Thibodeau insists she wants to evolve as a dancer and try something new, so she biked down to the auditions.

The Montreal dance scene is hugely motivating for Thibodeau and she cites choreographer Édouard Lock, known for his highly physical contemporary ballets and putting men in pointe shoes, as her inspiration, along with the work of O Vertigo's choreographer, Ginette Laurin.

"Ginette's work is really organic and human," Thibodeau say. "I love her gestural vocabulary and the images she works with."

Déjà vu

There are a lot of familiar faces in the line up, many who booked bus and train tickets just minutes after leaving the Toronto auditions last week.

20-year-old Raoul Pillay is originally from Zimbabwe but lives in Toronto and made his way to Montreal late last night.

In Toronto, he saved his signature moves and was disappointed when he didn't get a chance to perform his solo for the judges.

"I talked to Jesse Catibog (Season 1's Top 14) and he said I should have gone full out all the time. I've learned from my experience!"

Shawn Deocampo, 20, from Markham, Ont., has also learned from his Toronto experience. "I just collapsed under the pressure. I didn't perform as well as I could have, so I'm here to redeem myself," he says.

"I was trying to show the judges my musicality with straight-up popping, but I should have done my own style instead," he says.

Both dancers are part of the Toronto-based dance crew, the Moon Runners, and are thrilled to have one more chance to audition for Season 2. "We don't know where we're staying yet," Pillay admits. "We're just trying to make it and we'll figure things out as we go!"

Hoping to head back to the Finals

Torontonian Cody Bonnell, 19, auditioned in Montreal last year, and just missed out on making Season 1's Top 20. He's back again this year, wanting to audition in the same city. "It's a bit risky because it's the final audition," Bonnell admits.

"I'm putting all my eggs in one basket," he laughs nervously.

But this hip-hop dancer believes he's improved a lot: "I've grown as a person and as a dancer this year and I think I have a better chance of making it to the Top 20."

"The main thing the judges said last year was that I was still young and needed to grow so I've been taking a lot of classes and workshops and dancing as much as I can."

Not only has he worked on picking up choreography more quickly, he's also changed up his solo. Instead of performing a super fast routine, like he did last year, he's decided on slowing his movement down. "I've made it more intricate to show what I've learned and how I've grown," he says.

"I really hope I'll go all the way to the Top 20 and then hopefully win it," he grins.

source:
http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/s ... 08&no_ads=" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

TORONTO, le 22 juin /CNW/ - Tel qu'annoncé hier soir lors des MuchMusic
Video Awards, la deuxième saison tant attendue de SO YOU THINK YOU CAN DANCE
CANADA donnera le coup d'envoi à la programmation d'automne de CTV. Une
première étalée sur quatre heures et deux soirs consécutifs lancera le bal le
mardi 11 août 2009, à 20h et le mercredi 12 août 2009, à 20h. Les reprises
seront diffusées sur les ondes de MuchMusic dès le 16 août (visitez ctv.ca et
muchmusic.com pour les détails sur les heures de diffusion locale). Succédant
d'une semaine à la dernière de SO YOU THINK YOU CAN DANCE, l'émission la plus
écoutée de l'été, les danseurs canadiens captiveront le pays et prendront
d'assaut la scène cet automne. SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA était la
nouvelle émission No. 1 au pays en 2008-2009, avec en moyenne 1.4 millions de
spectateurs hebdomadaires.(*)

Diffusée les mardis et mercredis sur les ondes de CTV, le série débute
avec les auditions impressionnantes de Toronto. Aspirants et rêveurs étaient
au rendez-vous pour danser devant les juges permanents de l'émission,
Jean-Marc Généreux et Tré Armstrong, ainsi que les juges invités Luther Brown
et Mary Murphy (SO YOU THINK YOU CAN DANCE). Blake McGrath était aussi de la
partie et guidait les participants retenus en première ronde à travers son
boot camp autant craint qu'adulé. Dès mercredi, le deuxième épisode sera suivi
présentera les meilleurs moments des auditions de Vancouver et Saint John.

(xx) Note aux médias (xx) - Téléchargez des photos de SO YOU THINK YOU
CAN DANCE CANADA au ctvmedia.ca/dance2009.

Mettant en vedette encore une fois les danseurs les plus talentueux de
pays, formés ou non, qui luttent pour le vote des téléspectateurs et le titre
de Danseur préféré des Canadiens, les auditions de la Saison 2 seront
diffusées selon l'horaire suivant. Merci de noter que l'horaire est sujet au
changement. Visitez ctv.ca pour de plus amples informations.

- Le mardi 11 août, 20h (deux heures) - Auditions de Toronto
- Le mercredi 12 août 20h (deux heures) - Auditions de Vancouver et
Saint John
- Le mardi 18 août, 20h (deux heures) - Auditions de Montréal et
Edmonton
- Le mercredi 19 août, 20h (deux heures) - Semaine des finales

"La nouvelle série la plus populaire de la saison est de retour pour
enchanter les téléspectateurs. La première saison de SO YOU THINK YOU CAN
DANCE CANADA a permis au public de découvrir la danse, de l'apprécier et de
tomber follement amoureux des danseurs et danseuses d'ici." Susanne Boyce,
Présidente de la créativité, du contenu et des canaux, CTV Inc.

Lors d'une première saison remarquable l'automne dernier, SO YOU THINK
YOU CAN DANCE CANADA est rapidement devenue la nouvelle émission la plus
écoutée, attirant plus de téléspectateurs que les séries The Mentalist, Fringe
et 90210. Le Canada s'est énormément intéressé au cheminement du premier grand
danseur favori, Nico Archambault (24 ans, originaire de Longueuil). SO YOU
THINK YOU CAN DANCE est ainsi devenue la nouvelle série No. 1 en termes de
cotes d'écoutes, dans les créneaux démographiques des A18-34 et A18-49.(*)

L'annonce du lancement de la Saison 2 s'arrime au succès de la version
américaine de SO YOU THINK YOU CAN DANCE, qui continue son règne à titre
d'émission d'été No. 1 au Canada.

Leah Miller revient en tant qu'animatrice de la Saison 2. Elle sera
accompagnée d'une honorable table d'experts en danse internationale. Les juges
permanents sont Jean-Marc Généreux et Tré Armstrong. Blake McGrath et Luther
Brown s'échangeront le siège du troisième juge. Les juges invités lors de la
tournée d'auditions sont Stacey Tookey (Céline Dion), Sean Cheesman (Tina
Turner) et Mélissa Williams (Prince, George Michael). Mary Murphy, Mia
Michaels et Lil C, connus pour leur participation à la version américaine,
étaient aussi de la partie.

Aspirant au titre du Danseur préféré des Canadiens, les danseurs
participants étaient présents à l'une des escales de la tournée d'auditions,
soit Vancouver, Montréal, Toronto, Edmonton et Saint John. Lors des trois
premiers épisodes d'auditions, SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA mettra en
vedette des danseurs de chacune des villes mentionnées. Près de 200 aspirants
sont invités à la Semaine des finales, à Toronto. Ils travaillent alors auprès
de certains des chorégraphes les plus en vogue au Canada. Ils repoussent leurs
limites afin de se mériter une place parmi le Top 20 de SO YOU THINK YOU CAN
DANCE CANADA.

Les danseurs du Top 20, sélectionnés avec soin par le jury, se préparent
pour la compétition et leurs performances télévisées devant tout le Canada.
Suite aux performances hebdomadaires, le public est appelé à voter pour leurs
danseurs préférés. Lors des épisodes de performance, les danseurs sont jumelés
avec leur partenaire et explorent multiples styles de danse, dont le hip-hop,
le krump, la salsa, le quickstep, le contemporain et le jive.

Les meilleurs moments des épisodes ainsi que des entrevues réalisées en
coulisses seront mis en ligne à l'aide du CTV Video Player au CTV.ca. Les
reprises de tous les épisodes seront diffusées sur les ondes de MuchMusic.
Pour de plus amples informations, visitez le portail officiel de l'émission au
dance.ctv.ca. Les fans peuvent y interagir avec leurs danseurs préférés ainsi
qu'avec les juges et chorégraphes en naviguant à travers les galeries de
photos et de vidéos, les blogues, forums et bien plus encore.

SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA a été créé par Simon Fuller et Nigel
Lythgoe, et est une production associée entre CTV par Danse TV Productions.
Sandra Faire et Trisa Dayot sont les Productrices exécutives. Susanne Boyce
est Présidente de la créativité,du contenu et des canaux à CTV Inc.

source:
http://www.newswire.ca/fr/releases/arch ... c9161.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar de l’utilisateur
xilef
Immortel du Domaine
Messages : 13648
Inscription : mer. janv. 07, 2009 12:07 pm

Re: So you think you can dance- Canada- saison 2

Message par xilef »

ça commence cette semaine...
Répondre

Revenir à « SO YOU THINK YOU CAN DANCE »